Teses e dissertações

Mestrado
Marketing
Título

Brand love & the ideal self: an investigation into anthropomorphic function in brand love relationships

Autor
Donaldson, Toby Jake
Resumo
pt
Esta investigação centra-se nos tipos de relacionamentos humanos aplicados às marcas através da relação de amor (afeição) à marca. O estudo considera dois grupos em análise: os que consideram ter amor (afeição) à marca e os que não têm. Considerando estes dois grupos comparam-se constructos chave no contexto da relação entre a marca e o consumidor. Apesar de não se terem encontrado diferenças significativas nos constructos chave, em termos demográficos é possível verificar alguns elementos diferenciadores que se encontram espelhados nos resultados desta dissertação.
en
This investigation looks into the function of human style relationship facets when applied to brands through a brand love relationship. The investigation takes two groups of questionnaire respondents, those who self report a brand love relationship and those who do not, and compares them over a series of Likert scores testing on key human relationship facets that run along side a brand love relationship, such as the ideal self and positive psychology. Although no significant effects were found through the three key variables, the descriptive statistics showed higher averages where expected for the groups. Demographic analysis showed up two significant affects through education level, which are shown in the results.

Data

28-jun-2016

Palavras-chave

Psicologia positiva
Positive Psychology
Brand love
Comprometimento emocional
Conceito do eu ideal
Emotional commitment
Ideal self concept

Acesso

Acesso livre

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