Theses and dissertations

Master
International Management
Title

Doing business in the United Arab Emirates

Author
Noack, Sascha Ralf
Summary
pt
O objectivo desta tese é ilustrar considerações importantes, assim como facultar uma perspectiva geral das decisões que são necessárias tomar ao estabelecer negócio nos Emirados Árabes Unidos. Além disso, é oferecida uma visão geral do ambiente predominante a nível político, legal, social e económico que é uma base importante para tomar a decisão de expandir para esta região. Depois de descrever variáveis especificas dos Emirados Árabes Unidos, o ambiente comercial, incluindo a cultura comercial, sectores industriais, legais e condições fiscais, serão analisadas as várias possibilidades de formas de negócios. O conhecimento obtido será utilizado para sugerir oportunidades de negócio e para desenvolver passos concretos em como começar relações comerciais e estabelecer um negócio nos Emirados Árabes Unidos.
en
The purpose of this thesis is to illustrate important considerations, as well as outlining the decisions that need to be made when considering starting to do business in the United Arab Emirates (U.A.E). Furthermore it offers an overview of the prevalent political, legal, social and economical environments that are an important basis for making the decision to expand to that region. After describing country-specific variables of the U.A.E., the business environment including business culture, industry sectors, legal and fiscal conditions, and various possible business forms will be analysed. The insights gained will be used to suggest business opportunities and to develop concrete steps on how to start business relations and set up a business in the U.A.E.

Date

31-Oct-2012

Keywords

Middle East
International business
Business development
United Arab Emirates
Dubai
Abu Dhabi
Comércio internacional -- International trade

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