Title
Doing business in the United Arab Emirates
Author
Noack, Sascha Ralf
Summary
pt
O objectivo desta tese é ilustrar considerações importantes, assim como facultar uma
perspectiva geral das decisões que são necessárias tomar ao estabelecer negócio nos
Emirados Árabes Unidos. Além disso, é oferecida uma visão geral do ambiente predominante
a nível político, legal, social e económico que é uma base importante para tomar a decisão de
expandir para esta região. Depois de descrever variáveis especificas dos Emirados Árabes
Unidos, o ambiente comercial, incluindo a cultura comercial, sectores industriais, legais e
condições fiscais, serão analisadas as várias possibilidades de formas de negócios. O
conhecimento obtido será utilizado para sugerir oportunidades de negócio e para desenvolver
passos concretos em como começar relações comerciais e estabelecer um negócio nos
Emirados Árabes Unidos.
en
The purpose of this thesis is to illustrate important considerations, as well as outlining the
decisions that need to be made when considering starting to do business in the United Arab
Emirates (U.A.E). Furthermore it offers an overview of the prevalent political, legal, social
and economical environments that are an important basis for making the decision to expand
to that region. After describing country-specific variables of the U.A.E., the business
environment including business culture, industry sectors, legal and fiscal conditions, and
various possible business forms will be analysed. The insights gained will be used to suggest
business opportunities and to develop concrete steps on how to start business relations and set
up a business in the U.A.E.