Theses and dissertations

Master
Applied Management
Title

Digital marketing: the new core corporate capability

Author
Gil, Ricardo Emanuel dos Santos
Summary
pt
Com a evolução do digital, a capacitação das empresas em marketing digital tornou-se imprescindível para a captação de resultados de negócio. Tornou-se assim pertinente apurar junto dos gestores de topo e gestores de marketing em Portugal, quais as caracteristas e habilitades que as empresas mais procuram nos profissionais de marketing digital. Verificou-se, neste estudo, não apenas as caracteristicas fundamentais que os profissionais de marketing digital devem ter, como uma alta procura do mercado por estes profissionais, uma vez que o reconhecimento da importância do marketing digital para a obtenção de resultados de negócio é reconhecido e valorizado pelo mercado nesta era digital.
en
Through digital evolution, digital marketing capabilities for companies have become essential for capturing business results. It, therefore, became relevant to find out from top managers and marketing managers in Portugal what characteristics and skills companies are most looking for in digital marketing professionals. As a result, it was verified, in this study, not only the fundamental characteristics that digital marketing professionals must have but also a high market demand for these professionals since the recognition of the importance of digital marketing for obtaining business results is recognized and valued by the market in this digital age.

Keywords

Formação
Training
Digital marketing
Marketing digital
Capacitação
Capability
Competências -- Skills
Empregabilidade -- Employability

Access

Free access

See on repository  
Back to top