Theses and dissertations

Master
Marketing
Title

Designing a creative process model for start-ups

Author
Pereira, Alice da Costa
Summary
pt
Este modelo analisa a criatividade como um processo dinâmico e passível de ser aprendido, em detrimento de um atributo ou objecto. Deste forma, o processo criativo integra etapas macro e micro, a fim de construir uma estrutura abrangente e passível de ser aprendida. Os dados recolhidos foram obtidos através de entrevistas e dados qualitativos da empresa em questão, seguidos de uma extensa revisão da literatura sobre o assunto. A estrutura final, o mapa creativo, não só ajuda a apoiar a inovação e creatividade interna da Ipik.travel, como também pode ser adaptado para empresas com diferentes modelos e enriquece a literatura académica, fornecendo um modelo e um mapa replicáveis e quantificáveis do processo criativo.
en
This project investigates the development of a step-by-step creative process model designed for start-ups like Ipik.travel. Observing creativity as a learnable and dynamic process, rather than an attribute or a concept. The creative process integrates macro and micro stages of the process, in order to build a comprehensive and learnable framework. The collected data was conducted through interviews and qualitative data of the company in question, followed by an extensive literature review of the subject. The final framework not only assists in supporting internal innovation of Ipik.travel but also enriches academic literature by providing a replicable and quantifiable model and map of the creative process.Este projeto visa analisar o modelo do processo criativo, concebido para startups como a Ipik.travel.

Keywords

Startup
Processo criativo
Creative process
Criatividade -- Creativity
Turismo -- Tourism
Inovação organizacional -- Organizational innovation
Ipik.travel

Access

Restricted access. Request copy from author

See on repository  
Back to top