Título
Generative artificial intelligence and the reshaping of future education: Capability characteristics and application trends
Autor
Zhou Huiling
Resumo
pt
Este estudo é baseado nas características da era atual da inteligência artificial e no status quo do
desenvolvimento da educação escolar. Esta tese apresenta o mais recente desenvolvimento da
tecnologia de Inteligência Artificial Generativa, analisando a conotação, o conteúdo técnico e as
principais características da tecnologia de Inteligência Artificial Generativa. Esta tese analisa a
competência central e a aplicação educacional típica da Inteligência Artificial Generativa representada
pelo modelo de linguagem em larga escala desenvolvido na China e revela a aplicação da GenAI no
campo da geração de texto, compreensão da linguagem e assim por diante.
A pesquisa também enfatiza que a aplicação profunda da Inteligência Artificial Generativa na
educação promoverá a transformação das relações educacionais, a atualização inteligente do
ambiente educacional, a inovação da alocação de recursos educacionais, a reformulação de métodos
de ensino inteligentes e, assim, promoverá a reformulação dos paradigmas de educação e
aprendizagem humana.
As principais medidas e caminhos da reforma educacional na era inteligente visam fornecer
orientação para a prática bem-sucedida da reforma educacional e contribuir para o desenvolvimento
constante da educação escolar sob a tendência da inteligência artificial.
en
This study is based on the characteristics of the current era of artificial intelligence and the status quo
of school education development. This thesis introduces the latest development of Generative
Artificial Intelligence technology, analyzing the connotation, technical content and main characteristics
of Generative Artificial Intelligence technology. This thesis analyzes the core competence and typical
educational application of Generative Artificial Intelligence represented by the large-scale language
model developed in China, and reveals the application of GenAI in the field of text generation, language
understanding and so on.
The research also emphasizes that the deep application of Generative Artificial Intelligence in
education will promote the transformation of educational relations, the intelligent upgrading of
educational environment, the innovation of educational resource allocation, the reshaping of
intelligent teaching methods, and thus promote the reshaping of human education and learning
paradigms.
The main measures and paths of education reform in the intelligent era aim to provide guidance
for the successful practice of education reform and contribute to the steady development of school
education under the trend of artificial intelligence.