Theses and dissertations

Master
Applied Management - 1 Year
Title

How to improve the service quality of the Donghua University Science and Technology Park to support the development of start-up enterprises

Author
Fu Yuli
Summary
pt
A construção de serviços de empreendedorismo universitário tornou-se uma tendência global no setor do ensino superior. A China também atribui grande importância ao trabalho de empreendedorismo universitário e vem estabelecendo parques nacionais universitários de ciência e tecnologia em lotes desde 2002. Diante de empreendedores inexperientes e períodos de incubação relativamente curtos, como melhorar a qualidade do serviço dos parques científicos e tecnológicos universitários e fornecer apoio e orientação abrangentes para a operação e desenvolvimento de startups de alta tecnologia, de modo a promover seu crescimento saudável e sustentável, tornou-se um tópico importante. O objetivo deste projeto é avaliar a qualidade de serviço do Parque de Ciência e Tecnologia da Universidade de Donghua usando a escala SERVQUAL e propor melhorias no mesmo. Este artigo começa com a discussão da relação entre qualidade de serviço e empreendedorismo de inovação. Foi aplicado um questionário a empresas que se encontram localizadas ou que estiveram previamente localizadas em várias divisões deste parque tecnológico, assim como a empresas que procuraram informações para se instalarem no parque. Foram obtidas 96 respostas. Os resultados foram analisados usando estatística descritiva, análise de gap e o método IPA (Análise de Importância - Performance). Finalmente, os resultados obtidos foram sistematizados e foram propostas estratégias e recomendações c o objetivo de indicar ideias e direções para melhorar a qualidade de serviço do parque tecnológico universitário em estudo.
en
The construction of university entrepreneurship services has become a global trend in the higher education sector. China also attaches great importance to university entrepreneurship work and has been establishing national university science and technology parks in batches since 2002. Faced with inexperienced entrepreneurs and relatively short incubation periods, how to enhance the service quality of university science and technology parks and provide comprehensive support and guidance for the operation and development of high-tech startups, so as to promote their healthy and sustainable growth, has become an important topic. The objective of this project is to evaluate the service quality of Donghua University Science and Technology Park using the SERVQUAL scale and propose recommendations to improve it. This project begins with a discussion about the relationship between service quality and innovation entrepreneurship. A survey was conducted to enterprises who are currently or have previously been stationed in various divisions of the Donghua University Science and Technology Science Park, as well as potential enterprises who have consulted about starting a business in the park. A total of 96 responses were obtained. The results were analysed using descriptive statistical analysis, gap analysis, and IPA (Importance-Performance Analysis) method. Finally, the evaluation results are summarized, and corresponding strategies and recommendations are proposed, aiming to provide new ideas and directions for the improvement of this university technology park.

Keywords

Service quality
SERVQUAL
Qualidade de Serviços
University science and technology parks
Innovation and entrepreneurship
Parques universitários de ciência e tecnologia
Inovação e empreendedorismo

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